O nás

Za balfolkem v Čechách stojí spolek Rond a spousta šikovných lidí. Organizují, produkují, učí, ale hlavně hrají a tancují. Balfolk dělají tanečníci a hudebníci pro tanečníky a hudebníky.
KONTAKTY: balfolk@balfolk.cz | facebook: balfolk.prague.


Rond: balfolk, bretaň & staré tance

Do grantových žádostí píšeme, že “Rond uchovává a rozvíjí evropské kulturní dědictví s důrazem na tanec a hudbu. Usiluje o navrácení tance do každodenního života.” Co si pod tím máte představit?

Rond se přes deset let stará o to, aby lidé víc tancovali. Aby se tanec vrátil mezi normální věci, které patří k životu. Jak tomu bylo od nepaměti. (Zajímá vás, proč se dnes tancuje tak málo? Možná znáte slavnou přednášku Kena Robinsona. Podle nás je přesně o tom.)

Rond se proto vrací ke kořenům: šíříme po Čechách balfolk, živý evropský folklór, který si bere to nejlepší z lidové tradice a zpracovává ji přitažlivou, moderní formou. Myslíme si, že je to nejlepší cesta, jak roztancovat svět – ve Francii a zbytku Evropy už balfolku propadly statisíce lidí. Zároveň se věnujeme studiu pramenů a starých tanců, které k evropské taneční tradici neodmyslitelně patří.

Rond pořádá mezinárodní festivaly, tancovačky, taneční školu, koncerty a další akce. Spolupracuje při tom s muzikanty, kapelami a tanečníky z celého světa a řadou zahraničních spolků: Damada ve Francii, Balfolk Poznań v Polsku, Tanzhaus*Folk e.V. Leipzig, Erlanger Tanzhaus a drážďanský Gugelhupf v Německu.

Mikuláš Bryan

Mikuláš vystudoval divadelní vědu, ale trochu švindloval: diplomovou práci psal na taneční téma. V tanečním bádání pokračoval i v doktorském studiu, ze kterého nakonec utekl, aby měl víc času na tancování.Rok žil v Bretani, kde byl členem folklórního souboru Astour. I když má bohaté zkušenosti s blues, tangem, lindy hopem, salsou a dalšími tanci, bretonské tance a balfolk mu učarovaly nadobro.Kromě balfolku učil a příležitostně učí ještě blues a historické tance, na velkých zahraničních festivalech i komornějších seminářích. Když zrovna balfolk netancuje, hraje ho v balfolkových projektech ba.fnu, BAL LAB a Mr. Folxlide, se kterými obráží domácí tancovačky i festivaly ve Francii, Holandsku, Německu, Polsku, Belgii a dalších evropských zemích.Vymyslel a řídil festivaly Prague Balfolk Weekend a Prague Balfolk Immersion.

Martin Ozzy Chlebek

S tancem začal u historických tanců v roce 2006 a přes bretonské tance se postupně dostal k balfolku. Roku 2016 začal jezdit na zahraniční balfolkové festivaly a workshopy, pořádat letní venkovní tancovačky s výukou na Vyšehradě a začal tančit zouk. Byl v organizátorském týmu silvestrovského Folkmarathonu 2017/18 v Brně.

Na starosti má pravidelné tancovačky v Liberálu a na Vyšehradě, učení a web.

Zuzana Halamíčková

S balfolkem se poprvé setkala v roce 2011 na Folk Marathonu ve Vídni a učaroval jí svou rozmanitostí. Jelikož je narozená ve znamení Blíženců, nedokáže si vybrat mezi světem hudebním a tanečním, a tak nakukuje do obou.

Na starosti má zejména práci s textem, včetně komunikace se zahraničními kapelami.

Eva Jedelská

Tanec potřebuje k životu a ochutnala nejrůznější taneční styly, balfolk ale byla láska na první krůček. Už deset let mu věnuje velký kus svého času a energie a touží ho ukázat každému, kdo je ochotný nechat se chytit za ruku a začít šlapat do rytmu. Objíždí zahraniční balfolkové festivaly a zdokonaluje se na domácích i mezinárodních soustředěních.

V Rondu má na starosti domlouvání prostor na balfolkové akce a všemožné telefonování, péči o granty a hospodaření spolku.

Dříve s námi spolupracovali:

Eva Dryjová (produkce), Kateřina Beňová (výuka tance a organizace), Katka Bryanová, Tomáš Suchomel, Monika Lipska, Eivilė Šimeček